BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, December 23

aku, kamu dan sape-sape aje

harini aku bukak mukabuku utk tgk ade perkembangan kawan-kawanku yang sedang khusyuk bercuti diluar sane...maklumlah da cuti ni jarang sgt berjumpe...jadi hnya jalur lebar menjadi penghubung kami...
dan bila dah log in kedalam account milik basir kazahar....
erm...rupenyer ramai gak yang meluahkan masalah cinta di status masing-masing...
bile da tgh rilek dari masalah pelajaran ni, masalah cinta dan perasaan pulah ambik alih kepala hotak masing-masing...tapi ape bleh buatkn...da lumrah hidup....hidup kita dikurniakan perasaan sayang dan cinta...tanpa perasaan tersebut hidup kita tak lengkap plak...cuma sebagai remaja ni aku paham kita masih mencari erti dalam soal hidup....ape makna cinta yang sebenar...bagai mana bentuk kasih sayang yang kita inginkan....

tertengok plak ade status cmni kt akaun milik kawan aku;

gadis   :   maaf awak, sy x layak utk bersama awk...awak terlalu baik buat saya....saya ni tidak sesuai utk                   memiliki awk
lelaki   :   macam mana kalau sy bertukar jdi jahat......???

hahahaha...kli pertama tu suke sesorang aku..macam org giler....ade ker patut...tp mmg bnyak kli da dgr ayat sprti yg perempuan tu ckp....kita sendiri mmg rasa diri kita tak sempurna.....kadang-kadang perasaan cinta tu hadir dalam diri kita tanpa kita minta....sama ada ia datang sbgai anugerah buat kita...atau sekadar satu ujian utk menguji kita....ttp utk melupakan ssorg yg kita cintai dan sayangi bukanlah perkara semudah membuka kulit kacang....lebih-lebih lagi org tu sgt sempurna bagi kita.....namun utk dibandingkan dengan kita...ia bagaikan lngit dan bumi.....mula lah fikiran kita bercelaru...adekah mampu kita membahagiakan si die???maka keputusan yg tidak rasional mule diambil oleh kita......hurm....ape pon kita sebagai insan bergelar manusia hanya inginkan kebahagiaan buat yang tersayanag...dan berdoalah kepada-Nya supaya kita mendapat pasangan yang baik dan supaya org tersyang bahagia selalu~...

2 comments:

fatin said...

klaka aa ayt lelaki tu "mcm mna klu sy b'tuka jd jahat" senget je ayt..gelak guling2..keke :)

Lady Dieana said...

waaaa...I agree with 'utk lupakan seseorg yang di cintai dan disayangi bukanlah semudah membuka kulit kacang'..